Digitaaliset palvelut
Satakunnan hyvinvointialue
Satakunnan hyvinvointialueen digitaalisissa palveluissa saat terveyteesi, hyvinvointiisi tai arjen huoliisi liittyvää hoitoa ja ohjausta kokeneilta ammattilaisiltamme. Palvelussamme voit:
- keskustella ammattilaisen kanssa,
- saada arvion hoidon tai palvelun tarpeestasi,
- ohjautua tarvittaessa etävastaanotolle tai -tapaamiselle.
Voit asioida tunnistautuneena tai nimettömästi. Kun tunnistaudut, saat käyttöösi laajan valikoiman palvelujamme. Tunnistautumiseen tarvitset pankkitunnukset, mobiilivarmenteen tai varmennekortin. Yleisiä neuvoja voit kysyä nimettömästi ilman tunnistautumista.
Voit tunnistautua myös kesken asioinnin. Ammattilainen voi ohjata sinut tunnistautumaan, jos asiasi hoito vaatii tunnistautumista.
Yhteystiedot
Asiakaspalvelun chat
Neuvomme ja ohjaamme oikean palvelun pariin, kun et tiedä mihin olla yhteyksissä.
Jos tarvitset terveydellistä neuvontaa tai asiasi koskee ajanvaraamista, olethan yhteydessä omaan terveysasemaasi.
Meiltä saat myös apua digitaalisiin palveluihin.
Hätätilanteessa soita 112 ja muissa kiireellisissä asioissa soita päivystysapuun 116117.
Digitaalinen sote-keskus
Digitaalinen sote-keskus on keskitetty digitaalinen palvelu, johon asiakas voi ottaa yhteyttä esimerkiksi älypuhelimeen ladattavalla Sata-sovelluksella tai hyvinvointialueen verkkosivujen kautta. Digitaalinen sote-keskus on kaikille satakuntalaisille keskitetty palvelu asuinpaikasta riippumatta, joten toiminta tukee paitsi koko Sata-aluetta, myös erityisesti syrjäseutuja sekä paikkakuntia, joihin jää ainoastaan sote-piste muutosohjelman myötä. Digitaalinen sote-keskus mahdollistaa asukkaiden yhdenvertaisen hoitoon pääsyn terveyspalveluihin eli jatkossa asiakkaalla on mahdollisuus sujuvaan ja yhdenvertaiseen digiasiointiin hoitajan tai lääkärin kanssa koko Satakunnan alueella. Digitaalinen sote-keskus mahdollistaa myös puolesta asioinnin, eli esimerkiksi ikäihmisen terveysasioita voi sovelluksella hoitaa hänen omaisensa.
Erochat
Erochatissä voit kysyä eroon liittyvistä palveluista ja avun saamisesta. Chatissä voit jakaa huolia tai pulmia perheen erotilanteeseen ja lasten hyvinvointiin liittyen. Vastaajina toimivat eroauttamisen ammattilaiset. Tarvittaessa ohjaamme sinut tilanteeseesi parhaiten sopivan palvelun piiriin.
Chatin kautta ei voi tehdä ajanvarauksia.
Ikääntyneiden palveluiden chat
Chatissä voit kysyä ikääntyneiden palveluista.
Kiireellisissä terveyteen liittyvissä asioissa soita päivystysapuun 116117.
Hätätilanteessa soita 112.
Lapsiperheiden ja nuorten chat
Voit keskustella palvelussa lasten, nuorten ja perheiden erilaisiin elämäntilanteisiin liittyvistä tuen tarpeista ja haasteista.
Voit jättää pyydä apua -napin kautta yhteydenottopyynnön, kun chat ei ole auki. Tämä palvelu on tarkoitettu lapsille, nuorille ja lapsiperheiden vanhemmille.
Kysymyksesi voi olla mikä tahansa. Se voi liittyä omaan tilanteeseesi tai joku perheestäsi, ystävistäsi tai muista läheisistäsi voi tarvita apua tai tukea.
Jos asiasi koskee ajanvarausta, ota yhteyttä suoraan sinua hoitavaan ammattilaiseen tai yksikköön.
Akuutti- tai hätätilanteissa soita 112.
Mielenterveyden chat
Chatissa voit kysyä mielenterveyspalveluista. Tarvittaessa ohjaamme sinut tilanteeseesi parhaiten sopivan palvelun piiriin. Chatin kautta ei voi tehdä ajanvarauksia.
Hätätilanteessa soita 112 ja muissa kiireellisissä asioissa soita päivystysapuun 116117.
Nepsy-chat
ADHD, Autisminkirjo, Asperger, Tourette, kehityksellinen kielihäiriö... nämä kaikki ovat yhteiseltä nimeltään neuropsykiatrisia häiriöitä. Myös henkilöillä, joilla ei ole neuropsykiatrista diagnoosia, voi olla nepsy-piirteitä, jotka vaikeuttavat arkea. Piirteet voivat vaikuttaa arjen askareisiin, toimintakykyyn, sosiaalisiin suhteisiin tai jaksamiseen.
Oletko mietteliäs omista mahdollisista nepsypiirteistäsi? Mietitkö, mistä saisit apua? Tarvitko neuvoa läheisesi auttamisessa? Tai haluatko ammattilaisena tukea nepsy-piirteistä asiakastasi paremmin? Nepsy-chat auttaa, kun kaipaat ohjausta ja neuvontaa nepsy-asioihin liittyen!
Pelastustoimen digitaalinen asiointi
Tervetuloa asioimaan alueesi pelastuslaitoksen kanssa. Suomesssa on 21 pelastuslaitosta, jotka huolehtivat pelastustoimen tehtävistä ja toiminnoista. Asiointi tapahtuu pääsääntöisesti siinä pelastuslaitoksessa, jonka alueelle esimerkiksi rakennukset ja rakennelmat, yritystoiminta tai yleisötilaisuus sijoittuvat. Täällä voit asioida sähköisesti 24/7. Lisätietoja saat alueesi pelastuslaitokselta. Pelastuslaitokset palvelevat kiireettömissä asioissa virka-aikaan.
Päihde- ja riippuvuuschat
Chatissä tarjoamme päihde- ja riippuvuuspalveluiden neuvontaa. Tarvittaessa ohjaamme sinut tilanteeseesi parhaiten sopivan palvelun piiriin. Chatin kautta ei voi tehdä ajanvarauksia.
Terveyspalvelu chat
Palvelemme sinua maanantaista perjantaihin kello 8.00-22.00. Terveyspalvelu chatissä terveydenhuollon ammattilaiset auttavat sinua terveyteesi liittyvissä asioissa reaaliaikaisesti. Chat alkaa oirearviokyselyllä.
Jos tarvitset etälääkärin vastaanottoa, veloitamme palvelusta lääkärin käyntimaksun. Löydät asiakasmaksujen määrät etusivun Palvelut kaikille -osiosta.
Chatin kautta ei ole mahdollista hoitaa suun terveydenhuollon asioita tai uusia PKV-lääkereseptejä.